ABCDijkhuis: Gespecialiseerd in projecten over energie en duurzaamheid

social-linkedin-box-blue-icon tweet

Bureau Drechtsteden: Regionale communicatie bij energiebesparingscampagne

Bureau Drechtsteden verleende opdracht aan ABCDijkhuis voor het ontwikkelen van de regionale communicatie rondom energiebesparing. Hoofddoelgroep waren eigenaren van eengezinswoningen met een bouwjaar tot 1975.

De campagne "Je huis verdient het" werd uitgevoerd in de gemeenten Dordrecht, Hendrik-Ido-Ambacht, Sliedrecht, Papendrecht, Zwijndrecht en Alblasserdam. Het doel was dat huiseigenaren een Energiescan aanvroegen en daarmee inzicht kregen in de mogelijkheden voor energiebesparing in hun woning en vervolgens maatregelen nemen. Nevendoel van de campagne was inwoners te stimuleren tot energiezuinig gedrag. ABCDijkhuis stelde een communicatieplan op, organiseerde een bijeenkomste met alle gemeenten en ontwikkelde de communicatiemiddelen. Ook heeft zij zes voorbeeldwoningen geselecteerd en beschreven. Met de ontwikkelde middelen heeft de regio de communicatie over de campagne verder zelf uitgevoerd.

De werkzaamheden zijn uitgevoerd samen met Maarten Dullens van Fondament Communicatie. Hij verzorgde met name de website en sociale media. Maarten schreef het volgende over onze samenwerking: 

"Carina is een zeer betrokken projectleider die excelleert in haar deskundigheid en haar 'getting things done' mentaliteit. Haar besliste en ook vriendelijke aanpak maakt dat je in een project snel meters maakt." Logoenergiescan Je Huis Verdient Het

Activiteiten: ontwikkelen communicatiemiddelen, projectleiding en coördinatie, advies.

Periode: December 2012 – juli 2013.

Werkvelden: bewonerscommunicatie, coördinatie, organisatie, advies

www.jehuisverdienthet.nl

Voorbeeldwoning